بازداشت عطاالله رضایی، فعال مشروطه‌خواه، برای اجرای حکم حبس

عطاالله رضایی

روز یکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۹، عطاالله رضایی، فعال سیاسی مشروطه‌خواه ساکن قم، برای اجرای حکم ۵ سال حبس بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عطاالله رضایی در تاریخ ۵ خرداد ۱۳۹۸، توسط پلیس فتا و جرایم رایانه‌ای در قم بازداشت و پس از ۷ روز بازجویی در بازداشتگاه این نهاد به زندان ساحلی قم منتقل شد. این فعال سیاسی مشروطه‌خواه پس از مدتی از زندان ساحلی قم به بند دو ـ الف سپاه در زندان اوین منتقل شد و نهایتا روز دوشنبه ۴ شهریور با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

عطاالله رضایی یکی از ده شهروندی بود که در فاصله زمانی اردیبهشت‌ تا مرداد‌ماه ۱۳۹۸ در شهرهای تهران، قم، گرگان، نوشهر، تنکابن، بابلسر، تربت حیدریه و شهریار بازداشت شده بود. این شهروندان روز یکشنبه ۱۷ آذرماه ۱۳۹۸ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران در مجموع به ۱۰۰ سال و ۴ ماه حبس محکوم شدند. این حکم نیز در دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر عینا تائید شد.

گفته می‌شود مصادیق اتهامی این افراد حمایت از نظام پادشاهی از طریق فعالیت در رسانه‌های اجتماعی، پخش تراکت، شعار‌نویسی و اسکناس‌نویسی عنوان شده است.

از میان این افراد، عطاالله رضایی به اتهام‌های «اجماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۸ سال حبس محکوم شد که مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس تعزیری، در مورد ایشان اجرا خواهد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.