تائید حکم ۶ سال حبس تعزیری صهبا فرنوش، شهروند بهائی

روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه ۱۳۹۹، شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران به ریاست قاضی زرگر حکم ۶ سال حبس تعزیری صهبا فرنوش، شهروند بهائی ساکن تهران، را عینا تائید کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صهبا فرنوش در تاریخ  ٢۴ آبان ماه ١٣٩۴ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. او در تاریخ ۲ دی ماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

صهبا فرنوش پیش از این در دی ماه ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و به اتهام «اداره تشکیلات بهایی» به ۱۰ سال حبس، به اتهام «عضویت در یکی از گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام از طریق تبلیغ بهائیت» به ۱ سال حبس و در مجموع به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. این حکم پس از تائید درخواست واخواهی و تشکیل مجدد جلسه دادرسی توسط همان شعبه به ۶ سال حبس تعزیری کاهش یافت.

گفتنی است هم‌زمان با دستگیری آقای فرنوش در روز ۲۴ آبان ۹۴، که مصادف با فرارسیدن مراسم دویستمین سالگرد تولد پیامبر آئین بهایی بود، حداقل ۱۵ شهروند بهایی دیگر در شهرهای تهران، اصفهان و مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند.

لازم به یادآوری است هاشم فرنوش، پدر صهبا، به اتهام عضویت در محفل بهاییان کرج در تاریخ ۹ آبان ۱۳۵۹ در منزل خود بازداشت و در اول تیرماه ۶۰ در زندان اوین تیرباران و تمامی اموال وی نیز مصادره شد. صهبا در آن زمان ۵ سال داشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.