محکومیت ویکتور بت تمرز و شامیرام عیسوی، زوج مسیحی، به مجموعا ۱۵ سال حبس تعزیری

روز یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹، ویکتور بت تمرز و همسرش شامیرام عیسوی، زوج مسیحی، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر در مجموع به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، کشیش ویکتور بت تمرز، همسرش شامیرام عیسوی و فرزندشان رامئیل بت تمرز به همراه ۱۲ نوکیش مسیحی، در تاریخ ۵ دی ماه سال ۱۳۹۳، هم‌زمان با برگزاری جشن میلاد مسیح در منزل شخصی‌شان، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

ویکتور بت تمرز، در تاریخ ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۶ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ماشاالله احمدزاده محاکمه و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. شامیرام عیسوی نیز در تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۶ توسط همین شعبه محاکمه و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره کلیساهای خانگی» به تحمل ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این احکام در تاریخ یکشنبه ۲۶ مرداد ماه ۱۳۹۹ در دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد.

همچنین رامئیل بت تمرز فرزند این زوج مسیحی که به اتهام «برگزاری کلیساهای خانگی» به چهار ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، در اسفند ماه ۱۳۹۸ و با پایان یافتن دوران محکومیت خود از زندان اوین آزاد شد.

گفتنی است کشیش ویکتور بت تمرز و همسرش شامیرام عیسوی از رهبران رسمی کلیسای پنطیکاستی آشوری شهرآرا بودند. اما هم‌زمان با بسته شدن این کلیسا در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۸۸ و با فشار نهادهای امنیتی کشیش بت تمرز از رهبری این کلیسا برکنار شد و جلسات این کلیسا که به زبان فارسی ارائه می‌شد نیز پایان یافت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.