محکومیت مجدد محمد نوریزاد به حبس، شلاق و تبعید

روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹، محمد نوریزاد، فعال سیاسی محبوس در زندان اوین، در بخش دوم از پرونده قضائی خود توسط شعبه ۱۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ تهران، به ۸ ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق و یک سال تبعید به طبس محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نوریزاد که اکنون دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند در بخش دوم از پرونده قضائی خود از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» به ۸ ماه حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و تبعید به طبس و از بابت اتهام «نشر اکاذیب» به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این حکم به دلیل شرکت در یک تجمع اعتراضی در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در اعتراض به صدور حکم ۱۳ سال حبس برای کمال جعفری یزدی، یکی از امضاء کنندگان «بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» صادر شده است.

محمد نوریزاد که خود یکی از امضاء‌کنندگان این بیانیه است، پس از امضای این بیانیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از تاریخ ۱۹ تیرماه ۱۳۹۸ در بازداشت به سر می برد. او از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده است.

«بیانیه گذار از جمهوری اسلامی» که از سوی ۱۴ فعال سیاسی و مدنی امضا شده بود روز ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۸ انتشار یافت؛ امضاکنندگان در این بیانیه خواستار استعفای رهبر جمهوری اسلامی و تغییر قانون اساسی ایران شده بودند.

گفتنی است علی نوریزاد، فرزند محمد نوریزاد نیز که در جریان تجعمات اعتراضی به ساقط کردن هواپیمای مسافربری اوکراین توسط سپاه پاسداران، در تهران بازداشت و به ۳ سال و نیم حبس محکوم شده بود، روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ جهت اجرای حکم به دادسرای امنیت تهران فراخوانده شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.