تائید حکم ۳۶ سال حبس تعزیری برای دو فعال مدنی ساکن کرمان

شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان کرمان، به ریاست قاضی غضنفر شعبان زاده، ارشیا نقوی انارکی و شهین خاکپور، دو فعال مدنی ساکن این شهر را مجموعا به تحمل ۳۶ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ارشیا نقوی انارکی و شهین خاکپور، توسط شعبه ۷ دادگاه تجدید نظر استان کرمان محاکمه و به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره گروه‌های مخالف نظام» به ۱۰ سال حبس، به اتهام «عضویت در گروه‌های مخالف نظام» به ۵ سال حبس، به اتهام «توهین به آیت الله خمینی و رهبری» به ۲ سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به ۱ سال حبس و در مجموع هر یک به تحمل به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

شهین خاکپور در تاریخ ۷ خرداد ماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش در کرمان بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شد. وی در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ با پایان مراحل بازجویی با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

ارشیا نقوی انارکی در جریان اعتراضات سراسری دی‌ماه ۱۳۹۶ در بندرعباس بازداشت و به زندان کرمان منتقل شد. وی مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد. آقای انارکی چندی بعد توسط شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس احضار و پس از مراجعه به این شعبه مجددا بازداشت شد. او پس از ۹ ماه بازداشت در تاریخ ۷ مرداد ماه ۱۳۹۹ در جلسه دادگاه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

شهین خاکپور و ارشیا نقوی در تاریخ ۸ مرداد ۱۳۹۹ توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب کرمان به ریاست قاضی احمد قربانی، از بابت اتهامات مطروحه هر یک به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این حکم نهایتا در شهریور ۱۳۹۹ در دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد. گفتنی است هر دو این شهروندان پیش از این نیز به دلیل فعالیت‌های مدنی سابقه بازداشت توسط نیروهای امنیتی را داشتند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.