نگهداری سهیل عربی در سلول انفرادی زندان رجائی‌شهر

سهیل عربی، زندانی سیاسی، که روز ۲۸ شهریور ماه در پی انتشار فایل صوتی و افشای شرایط ناگوار زندانیان در زندان تهران بزرگ، به بهانه انتقال به بهداری، از بند خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده بود، بدون حق ملاقات و تماس تلفنی در سلول انفرادی در زندان رجائی شهر کرج نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرنگیس مظلوم مادر سهیل عربی چندی پیش اعلام کرد که پسرش پس از انتشار فایل صوتی در مورد وضعیت فاجعه بار زندان تهران بزرگ به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.

سهیل عربی از سال ۱۳۹۲ بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به سر می‌برد. او در بهمن‌ماه ۱۳۹۶ در اعتراض به انتقال آتنا دائمی و گلرخ ایرایی به زندان قرچک ورامین دست به اعتصاب غذا زد و نهایتا با ضرب و شتم ماموران امنیتی به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

سهیل عربی در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌ جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.

گفتنی است در راستای فشار بر خانواده سهیل عربی، مادر وی، فرنگیس مظلوم، در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۸ توسط مامورین امنیتی بازداشت و به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شد.او که هم‌اکنون با تودیع قرار وثیقه در خارج از زندان به‌سر می‌برد، از سوی شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.