پرونده‌سازی جدید برای سهیلا حجاب، زندانی سیاسی

سهیلا حجاب زندانی سیاسی محبوس در زندان قرچک ورامین، از بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای وی گشوده شده است مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹، سهیلا حجاب جهت تفهیم اتهام بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای او گشوده شده است به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین احضار شد و از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «تشویش اذهان عمومی» مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

سهیلا حجاب که اکنون دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، در فروردین ۱۳۹۸ توسط قاضی مقیسه محاکمه و از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «تشویش اذهان عمومی» «تشکیل گروه در راستای حقوق زنان، درخواست رفراندوم و تغییر قانون اساسی» به ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم شد.

سهیلا حجاب خردادماه سال ۱۳۹۸ بازداشت و پس از ۸ ماه با قرار وثیقه ۳ میلیارد تومانی آزاد شد.

این فعال سیاسی پیش از این نیز در تاریخ ۷ دی‌ماه ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت شد و پس از طی مراحل بازجویی و تکمیل پرونده به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده بود.

وی از سوی دادگاه انقلاب شیراز به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم عینا توسط دادگاه تجدید نظر مورد تائید قرار گرفت و با اجرای این حکم پس از تحمل ۵ ماه از مجموع حبس ۲ ساله اش در زندان عادل‌آباد، مشمول عفو مشروط گردید.

سهیلا حجاب روز شنبه سوم خردادماه ۱۳۹۹ پس از پایان جلسه دادگاه تجدید نظر و در هنگام خروج از ساختمان دادگستری توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت شد. او در هنگام بازداشت از سوی نیروهای امنیتی به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

گفتنی است سهیلا حجاب مدتهاست از حق تماس تلفنی محروم است و کارت تلفن وی توسط ماموران زندان ضبط شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.