صدور حبس در پرونده‌ای جدید برای رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی

رضا محمدحسینی، زندانی سیاسی، که دوران محکومیت ۷ ساله خود را در زندان رجائی‌شهر کرج سپری می‌کند، بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای وی باز شده است، به سه ماه و ۵روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا محمدحسینی، در شهریور ۱۳۹۹، توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عموزاده محاکمه و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به سه ماه و ۵روز حبس تعزیری محکوم شد. مصداق عنوان اتهامی که آقای محمدحسینی بابت آن محاکمه شده است فایل صوتی‌ای است که این فعال سیاسی در حمایت از سهیلا حجاب، زندانی سیاسی، از داخل زندان منتشر کرده است.

رضا محمدحسینی در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸، توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. او پس از سه ماه بازجویی در بازداشتگاه این نهاد امنیتی، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

رضا محمدحسینی پس از مدتی توسط دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی»، «توهین به رهبری»، «خروج غیرقانونی از مرز»، «ورود غیرمجاز به داخل کشور» و «تمرد از دستور ماموران» در مجموع به ۱۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگرعینا تائید شد که ۷ سال از آن قابل اجراست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.