محرومیت از حق مرخصی و درمان ۳ زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج

سهیل عربی، جوادفولادوند و حمزه سواری، سه زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی، از حق مرخصی و دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل عربی، جوادفولادوند و حمزه سواری، که هرکدام به مدت چندین سال بدون حق دریافت مرخصی در حبس به‌سر می‌برند، با کارشکنی‌های مسئولین قوه قضائیه، از حق دریافت مرخصی محروم مانده‌اند.

سهیل عربی که از سال ۱۳۹۲، بدون حتی یک روز مرخصی در زندان به‌سر می‌برد، توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری محکوم شده است. او هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل شد.

همچنین جواد فولادوند که او نیز در سال ۱۳۹۲ به اتهام «بغی از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق» به ۱۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس تعزیری و به دلیل شرکت در اعتراضات سال ۱۳۸۸ به اتهام «اخلال در نظم عمومی» به یکسال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است، بدون حق دریافت مرخصی در زندان به‌سر می‌برد.

حمزه سواری، دیگر متهم سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر نیز که از سال ۱۳۸۴ و زمانی که تنها ۱۶سال داشت بازداشت شده است، تا کنون از حق دریافت مرخصی محروم بوده است. این زندانی سیاسی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب اهواز به اتهام «محاربه و اقدام علیه امنیت ملی» به حبس ابد محکوم شده است.

گفتنی است این زندانیان سیاسی، علیرغم ابتلا به بیماری طی سال‌های حبس، به دلایل متعدد از جمله سهل‌انگاری در تکمیل مدارک پزشکی توسط کادر زندان و یا ممانعت مسئولین زندان جهت بستری شدن در بیمارستان، از دریافت خدمات پزشکی محروم مانده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.