صبا کردافشاری در زندان قرچک ورامین به ویروس کرونا مبتلا شد

تست کرونای صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین، در پی بروز علائمی هم‌چون تب، سرفه خشک و درد قفسه سینه، مثبت اعلام شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، طی روزهای گذشته، مسئولین زندان قرچک ورامین، به بهانه کمبود جا، بدون رعایت دوره قرنطینه و غربالگری، زندانیان جدیدالورود را به داخل بند زندان منتقل کردند. پس از این اقدام مسئولین زندان، صبا کردافشاری، دچار بروز علائمی هم‌چون تب، سرفه خشک و درد قفسه سینه شد و پس از گذشت ۶روز از شروع علائم، تست کرونای وی مثبت اعلام شده و به زودی به قرنطینه منتقل خواهد شد.

صبا کردافشاری که دوران محکومیت خود را در زندان قرچک ورامین سپری می‌کند، چندی پیش با ضرب و شتم ماموران زندان از بند ۸ زندان به بند ۶ که محل نگهداری زندانیان متهم به جرائم خشن است منتقل شد. این فعال مدنی که پیش از این به ۲۴سال حبس تعزیری محکوم شده بود، براساس حکمی که اخیرا توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظراستان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر صادر شده است، با کاهش دوران محکومیت، به ۷سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است صبا کردافشاری روز چهارشنبه ۱۹آذر ۱۳۹۹، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین تبعید شد. راحله احمدی، مادر صبا کرد افشاری، که او نیز دوران محکومیت ۲ سال و ۷ ماه حبس تعزیری خود را در زندان اوین سپری می‌کند، پس از انتقال فرزندش به زندان قرچک ورامین از مامورین زندان خواست که او را نیز همراه دخترش به این زندان منتقل کنند، اما به وی گفته شده که به دستور دادستان خانم کردافشاری باید به تنهایی منتقل شود.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.