اعتصاب غذای خالد پیرزاده، زندانی سیاسی

خالد پیرزاده، زندانی سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، که اخیرا در تاریخ ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۹، با وعده مسئولین زندان مبنی بر تحقق خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود پایان داده بود، مجددا در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایش، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خالد پیرزاده در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۹، در اعتراض به مخالفت با درخواست آزادی مشروط و عدم رسیدگی پزشکی، دست به اعتصاب غذا زد و دو روز بعد اقدام به دوختن لب‌های خود کرد. این زندانی سیاسی نهایتا در تاریخ ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ هم‌زمان با وعده مسئولین مبنی بر تحقق خواسته‌هایش، به اعتصاب غذای خود پایان داد. آقای پیرزاده ۵ روز پس از پایان اعتصاب غذا در تاریخ ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹، در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌هایش مجددا دست به اعتصاب غذا زد.

خالد پیرزاده که مهره‌های کمر و پای وی در اثر شکنجه و ضرب و شتم در دوران بازداشت دچار آسیب‌دیدگی شده بود، چندی پیش از ناحیه پا مورد جراحی قرار گرفت. این زندانی سیاسی که نیازمند انجام فیزیوتراپی و یک جراحی دیگر است، بدون رسیدگی پزشکی در زندان تهران بزرگ دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

این زندانی سیاسی در بهمن ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد.

گفتنی است خالد پیرزاده در مرداد ماه ۱۳۹۹، از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. این زندانی سیاسی در هنگام انتقال، توسط ماموران گارد زندان به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.