پرونده جدید برای گلرخ ابراهیمی‌ایرایی در زندان؛ یک‌سال حبس و دوسال محرومیت‌های اجتماعی

گلرخ ابراهیمی‌ایرانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان آمل، بابت پرونده‌ای که در ایام حبس برای وی گشوده شده است به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلرخ ابراهیمی‌ایرایی، پیش‌تر در بهمن‌ماه ۱۳۹۹، پس از ۴۳ روز بازجویی در بند ۲الف زندان اوین بابت پرونده‌ای که در ایام حبس برای وی باز شده بود، به زندان آمل تبعید شد. این زندانی سیاسی بابت این پرونده، توسط دادگاه انقلاب تهران به‌صورت غیابی به یک سال حبس تعزیری و ۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد.

گلرخ ابراهیمی‌ایرایی نخستین بار در تاریخ ۱۵ شهریورماه ۹۳ به همراه آرش صادقی، همسرش، بازداشت و به دو اتهام «توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» به شش سال حبس تعزیری محکوم و در تاریخ ۳آبان ماه ۱۳۹۵ برای اجرای این حکم راهی زندان شد. او در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۸ با پایان دوران محکومیت خود و با تودیع قرار وثیقه از بابت پرونده‌ای که در دوران حبس برای وی باز شده بود، به صورت موقت از زندان آزاد شد.

گفتنی است خانم ابراهیمی‌ایرایی بابت این پرونده به ۳ سال و ۷ماه حبس محکوم شد و در تاریخ  ۱۸ آبان ۱۳۹۸ با هجوم نیروهای امنیتی در خانه شخصی‌اش در تهران بازداشت و برای اجرای حکم به زندان منتقل شد.

گفتنی است گلرخ ابراهیمی‌ایرایی و همسرش آرش صادقی که او نیز دوران ۱۵سال محکومیت خود را در زندان رجائی‌شهر کرج سپری می‌کند، از آبان ماه ۱۳۹۸ تاکنون از ملاقات با یکدیگر محروم هستند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.