محکومیت آتسا احمدآئی، شهروند بهائی، به هشت سال حبس تعزیری

آتسا احمدآئی، شهروند بهائی ساکن تهران، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، به ۸سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آتسا احمدآئی در دی‌ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و به بند ۲۴۱ زندان اوین منتقل شد. این شهروند بهائی در اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی به‌صورت موقت و تا اتمام مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

آتسا احمدآئی نهایتا در اردیبهشت ۱۴۰۰، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «تشکیل و راه اندازی گروه به قصد اقدام علیه امنیت ملی» از طریق درخواست مجوز از وزارت کشور برای یک سازمان مردم نهاد به جهت توانمندسازی زنان به ۴ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علی امنیت کشور» به ۳ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس، و در مجموع به ۸سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است اتهام «تشکیل و راه اندازی گروه به قصد اقدام علیه امنیت ملی» که این شهروند بهائی بابت آن به ۴سال حبس تعزیری محکوم شده است، مربوط به درخواست مجوز از وزارت کشور جهت تشکیل گروهی برای توانمندسازی زنان بوده که این درخواست به‌دلیل بهائی بودن خانم احمدآئی رد شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.