گزارشی از وضعیت فرزین رضایی‌روشن، زندانی سیاسی

فرزین رضایی‌روشن، زندانی سیاسی، که در تاریخ ۲۰اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ از زندان اوین به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شده بود، به بیمارستان روانپزشکی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرزین رضایی‌روشن روز دوشنبه ۲۰اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به یکی از سلول‌های انفرادی در زندان رجائی‌شهر کرج منتقل شد.

به گفته برخی منابع از داخل زندان، این زندانی سیاسی که از وضعیت روحی مناسبی برخوردار نیست، روز گذشته به بیمارستان روزبه (امین‌آباد) منتقل شده است.

فرزین رضایی‌روشن در خردادماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای اطلاعات سپاه بازداشت و به بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد. این فعال سیاسی چندی بعد با پایان دوره بازجویی با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

آقای رضایی‌روشن نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.

گفتنی است فرزین رضایی‌روشن در اسفندماه ۱۳۹۸ برای اجرای حکم حبس بازداشت و از آن زمان در زندان اوین دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.