انتقال مجدد فرزین رضایی‌روشن، زندانی سیاسی، از بیمارستان امین‌آباد به زندان رجایی‌شهر

فرزین رضایی‌روشن که طی روزهای گذشته و به‌دنبال وخامت وضعیت روانی به بیمارستان امین‌آباد منتقل شده بود، مجددا به یکی از سلول‌های انفرادی (اتاق دوربین)، در زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرزین رضایی‌روشن که دوران محکومیت ۴ساله خود را در زندان اوین سپری می‌کرد، در تاریخ ۲۰اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به بهانه انتقال به بیمارستان از زندان اوین خارج و به یکی از سلول‌های انفرادی در زندان رجائی‌شهر کرج منتقل شد.

به گفته برخی منابع از داخل زندان، وضعیت روانی آقای رضایی‌روشن که پیش‌تر مبتلا به بیماری روحی بوده، در پی انتقال به سلول انفرادی رو به وخامت گذاشته است تا جایی که با گریه درخواست داشته که وی را از سلول انفرادی نجات دهند. این زندانی سیاسی پس از انتقال دو روزه به بیمارستان روانپزشکی امین‌آباد، مجددا به سلول انفرادی در زندان رجایی‌شهر منتقل شده است.

گفتنی است دلیل انتقال و نگهداری برخی زندانیان سیاسی مبتلا به بیماری روحی و جسمی در سلول انفرادی، جلوگیری از اطلاع سایر زندانیان از وضعیت آنها و عدم درز اخبار مربوط به زندانیان به خارج از زندان است. همچنین از عوامل فشار بر زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج علاوه بر امین وزیری، دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، می‌توان از الله‌کرم عزیزی، ولی محمدی، حسن منصوری، خان‌آبادی، رهبر، کوشکی و قاسم صحرایی، نام برد.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.