محکومیت ۶شهروند بهائی ساکن شیراز و برازجان به مجموعا ۷۳سال و ۶ماه حبس تعزیری

دادگاه انقلاب برازجان ۶شهروند بهائی به نام‌های درنا اسماعیلی، برهان اسماعیلی، مریم بشیر، مینو بشیر، فرانک شیخی و هایده رام را مجموعا به ۷۳سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکمی که در تاریخ ۲۹ اردیبهشت به این شهروندان بهائی ابلاغ شده است، برهان اسماعیلی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق گسترش عقاید فرقه بهائیت» و «اقدام علیه امنیت کشور از طریق نشر و تبلیغ افکار فرقه بهائیت» به ۱۱ سال حبس تعزیری و درنا اسماعیلی، مریم بشیر، مینو بشیر، فرانک شیخی و هایده رام به اتهام «معاونت در فعالیت تبلیغی علیه نظام از طریق گسترش عقاید فرقه بهائیت»، «تولید و انتشار تصاویر مبتذل در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی» و «اقدام علیه امنیت کشور از طریق نشر و تبلیغ افکار فرقه بهائیت» هر کدام به ۱۲ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

مریم بشیر و برهان اسماعیلی در دی‌ماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شدند. مینو بشیر، فرانک شیخی و هایده رام نیز در همان توسط اطلاعات سپاه برازجان احضار و پس از بازجویی آزاد شدند. درنا اسماعیلی دیگر شهروند بهائی نیز پیش از این به‌دلیل اعتقاد به آئین بهائی، پس از ۷ترم تحصیل در رشته کارشناسی گرافیک از دانشگاه اخراج شده است.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.