اعتصاب غذای ابوالفضل غسالی، زندانی سیاسی

ابوالفضل غسالی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، از روز پنج‌شنبه ۶خرداد ۱۴۰۰، در اعتراض به عدم پذیرش آزادی مشروط به دلیل مشکلات معیشتی خانواده و رد درخواست اعاده دادرسی پرونده‌اش، دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ابوالفضل غسالی که دوران ۴سال و ۹ماه محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، پیش از این نیز در دی‌ماه ۱۳۹۹ در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتش دست به اعتصاب غذا زده بود.

این زندانی سیاسی که به‌دلیل شرایط بد زندان دچار مشکلات ریوی و قلبی شده است، ا‌ز شروع اعتصاب غذا تاکنون چندین بار خون‌دماغ شده است.

ابوالفضل غسالی در سال ۱۳۹۶ به دلیل مدیریت یک کانال تلگرامی و فعالیت در فضای مجازی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و چندی بعد با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی نهایتا توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۴ سال و ۹ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت. گفتنی آقای غسالی که از شهریور ۱۳۹۹ دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می‌کند، چندی پیش نامه‌ای از کارفرمای خود دریافت کرده که در آن از وی خواسته شده بود برای اینکه دچار مشکل نشود به محل کار خود مراجعه کرده و درخواست مرخصی بدون حقوق کند، اما مسئولان زندان از اعزام وی به محل کارش جلوگیری به‌عمل آوردند که این مسئله احتمالا منجر به بیکاری وی نیز شده است.  

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.