یادداشت یاسمن آریانی، فعال مدنی محبوس در زندان کچویی، به مناسبت سالروز قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان تهران بزرگ

یاسمن آریانی، فعال مدنی، که دوران محکومیت خود را در زندان کچویی می‌گذارند، با نگارش یادداشتی یاد زندانی سیاسی، علیرضا شیرمحمدعلی را، که در زندان تهران بزرگ به قتل رسید گرامی داشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا شیرمحمدعلی، زندانی سیاسی، که به اتهام «توهین به مقدسات»، «توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام»، به ۸ سال حبس تعزیری محکوم شده و دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کرد، در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، در اثر ضربات متعدد چاقوی دو تن از زندانیان این زندان به قتل رسید. این زندانی سیاسی بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در کنار زندانیان با جرائم خشن نگهداری می‌شد.

یاسمن آریانی که چندی پیش به زندان کچویی تبعید شده است، طی یادداشتی یاد علیرضا شیرمحمدعلی را گرامی داشته و ابراز امیدواری کرده است که «به‌زودی شاهد مجازات همه کسانی که ناجوانمردانه در دل زندان جان تو، جان ساسان نیک نفس و نوید افکاری را ستاندند خواهیم بود.»

متن کامل یادداشت یاسمن آریانی را در ادامه بخوانید:

«هرگز چهره معصومت را در محوطه دادسرای انقلاب فراموش نمی‌کنم. این آخرین دیدارم با تو بود چندی بعد من نیز دستگیر شدم. در روزهای ابتدایی حبسم بود که از کشته شدنت در فشافویه مطلع شدم. خشم تمام وجودم را فرا گرفت و متاسف بودم که کاری از دستم بر نمی‌آید. دریغ که احکام غیر انسانی بیدادگاه نظام با حبس تو آرام نگرفت چون باز هم از شهامت و قدرت تو وحشت داشتند پس چاره را در مرگت یافتند و کمر به قتلت بستند. به شیوه‌ای ناجوانمردانه مانند تمام آزادمردان قهرمان در طول تاریخ مبارزاتی. گر چه بخاطر شرایط از حضور در مراسم عزاداریت محروم شدم و نتوانستم مرحمی برای دل داغدار مادرت باشم اما مطمئن باش همچنان در راهی که در پیش گرفته‌ایم استوار هستیم و به زودی شاهد مجازات همه کسانی که ناجوانمردانه در دل زندان جان تو، جان ساسان نیک نفس و نوید افکاری را ستاندند خواهیم بود.

به مناسبت دومین سالگرد علیرضا شیر محمدعلی

یاسمن آریانی/ روز جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰/ زندان کچویی کرج»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.