انتقال امیرحسین مرادی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، به بازداشتگاه اداره آگاهی شاپور

امیرحسین مرادی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان۹۸، که پیش از این به همراه سعید تمجیدی و محمد رجبی، به اعدام محکوم شده بودند، به بازداشتگاه پلیس اداره آگاهی شاپور منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، بابک پاک‌نیا، وکیل امیرحسین مرادی، در صفحه توئیتر خود اعلام کرده که پرونده این زندانی سیاسی در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و وی امکان ارائه توضیحات بیشتر را ندارد.

به گفته برخی منابع مسئولان قضائی به دنبال پرونده‌سازی علیه امیرحسین مرادی هستند تا قتل ساسان نیک‌نفس را که در دوران قرنطینه با او بوده بر گردن او بیاندازند.

گفتنی است اداره پلیس آگاهی شاپور از مراکز امنیتی بدنامی است که در آن با روش‌های وحشیانه به بازجویی و شکنجه متهمان می‌پردازند.

امیرحسین مرادی، سعید تمجیدی و محمد رجبی، در اسفندماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام «مشارکت در تخریب و تحریق به قصد مقابله با نظام» و «درگیری مسلحانه» به اعدام، ۲۲۲ ضربه شلاق و مجموعا ۳۸ سال زندان محکوم شده بودند.

حکم اعدام این سه تن پس از مدتی در دیوان عالی کشور تایید و برای اجرا به دادسرا اعاده شد، اما اعتراض جمعی کاربران در فضای مجازی منجر به توقف اجرای این حکم و اجازه اعاده بازرسی برای این پرونده شد.

پیش از این در مهرماه ۱۳۹۹، پدر امیرحسین مرادی، دراثر فشار بیش از حد روانی در پی صدور حکم اعدام فرزندش، اقدام به خودکشی کرده و جان خود را از دست داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.