انتقال خالد پیرزاده، زندانی سیاسی، از زندان تهران بزرگ به مکانی نامعلوم

روز چهارشنبه ۲۳تیرماه، خالد پیرزاده، زندانی سیاسی، که اخیرا با پایان مرخصی استعلاجی به زندان تهران بزرگ بازگشته و در قرنطینه این زندان نگهداری می‌شد، به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خالد پیرزاده پیش از این در تاریخ ۲۴خردادماه ۱۴۰۰، پس از چند دوره اعتصاب غذای اعتراضی، به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود. این زندانی سیاسی در تاریخ ۱۶تیرماه ۱۴۰۰، با پایان مرخصی استعلاجی به زندان تهران بزرگ بازگشته و به قرنطینه این زندان منتقل شده بود.

علی شریف‌زاده، وکیل مدافع خالد پیرزاده، در توئیتی که روز ۲۵تیرماه منتشر کرده است اعلام کرده که این زندانی سیاسی، بدون اطلاع قبلی، از قرنطینه زندان تهران بزرگ به مکان نامعلومی منتقل شده است.

خالد پیرزاده که مهره‌های کمر و پای وی در اثر شکنجه و ضرب و شتم در دوران بازداشت دچار آسیب‌دیدگی شده بود، در مردادماه ۱۳۹۹ از ناحیه پا مورد جراحی قرار گرفت. این زندانی سیاسی که نیازمند انجام فیزیوتراپی و یک جراحی دیگر است، بدون رسیدگی پزشکی در زندان تهران بزرگ دوران محکومیت خود را سپری می‌کرد. او در تاریخ ۱۰خردادماه ۱۴۰۰ همزمان با آغار سومین دور از اعتصاب غذای خود اعلام کرده بود که باتوجه به ابتلای همسرش به بیماری کرونا و وضعیت نامناسب فرزندش، تا زمان تحقق خواسته‌هایش دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.  

خالد پیرزاده در بهمن ماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی» به ۵ سال حبس و به اتهام «توهین به رهبری» به ۲ سال حبس و در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا در خردادماه ۱۳۹۹ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی احمد زرگر عینا تایید شد.

گفتنی است مسئولان زندان هنگام اعزام خالد پیرزاده به مرخصی استعلاجی به وی وعده داده بودند که این مرخصی وصل به آزادی مشروط خواهد بود، اما این امر محقق نشد و آقای پیرزاده با پایان مرخصی استعلاجی به زندان بازگشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.