اجرای حکم حبس اعظم شیرافکن، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸

اعظم شیرافکن، از بازداشت‌شدگان اعتراضات آبان ۹۸، که پیش از این توسط دادگاه انقلاب کرج به ۶سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم شده بود، برای اجرای حکم حبس به زندان کچویی کرج منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، اعظم شیرافکن که روز شنبه ۱۶مرداد ۱۴۰۰، برای پیگیری پرونده‌اش به دادگاه انقلاب مراجعه کرده بود، برای اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد. بازداشت خانم شیرافکن با خشونت و ضرب و شتم همراه بود.

بازداشت اعظم شیرافکن در حالی صورت گرفته که این فعال سیاسی مبتلا به بیماری اعصاب و روان بوده و بنا بر تائید روانپزشک و پزشکی قانونی قادر به تحمل حبس نیست.  

اعظم شیرافکن در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۱۳۹۸ به همراه پسرش، کیوان باهنرتوسط ماموران امنیتی در منزل شخصی‌اش بازداشت و به زندان کچویی منتقل شد. وی ۵ ماه بعد با پایان مراحل بازجویی و با تودیع قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

اعظم شیرافکن مدتی بعد توسط دادگاه انقلاب کرج محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی از طریق تحریک مردم به قصد برهم زدن امنیت کشور» به ۵ سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و ۶ ماه حبس و در مجموع به ۶سال و ۶ماه حبس تعزیری محکوم شد. این محاکمه در شرایطی صورت گرفت که در جریان محاکمه قاضی دادگاه اجازه صحبت به خانم شیرافکن نداده و وی تنها توانست به عنوان دفاع اظهارات خود را روی کاغذ بنویسد.

گفتنی است اعظم شیرافکن که در جریان بازجویی توسط بازجویانش مورد فحاشی قرار گرفته و تهدید به تجاوز شده بود، ناچار به اعتراف اجباری علیه خود شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.