صدور حکم ۲سال حبس تعزیری برای سهیل عربی، زندانی سیاسی

سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج، بابت پرونده‌ای که اخیرا در دوران حبس برای وی گشوده شده است، به ۲سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، براساس حکم صادر شده توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، سهیل عربی به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی به وسیله سامانه های مخابراتی» به ۲سال حبس تعزیری، پرداخت ۵میلیون تومان جریمه نقدی، لزوم کسب مجوز از مقام قضایی به منظور خروج از کشور به مدت ۲سال و ۲سال حضور فصلی در دفتر نظارت و پیگیری ضابطین محکوم شده است. این فعال سیاسی پیش از این در تاریخ ۶مرداد ماه سال جاری جهت رسیدگی به اتهاماتش به شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود.

اتهام مربوط به «سامانه‌های مخابراتی» در حالی برای سهیل عربی مطرح شده که این فعال سیاسی در حال حاضر دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند و دسترسی به فضای مجازی و سامانه‌های مخابراتی ندارد.

سهیل عربی پیش از این نیز در دی‌ماه ۱۳۹۹ بابت پرونده‌ دیگری به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» تفهیم اتهام شده بود که نهایتا از اتهام مطروحه تبرئه شد.

سهیل عربی نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. این فعال سیاسی نهایتا توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به اتهام «توهین به رهبر جمهوری اسلامی» و «تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و توسط شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، به اتهام «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم شد.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل شد.

گفتنی است سهیل عربی از سال ۱۳۹۲ بدون حتی یک روز مرخصی دوران محکومیت خود را در زندان سپری می‌کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.