تداوم نگهداری ارسلان یزدانی، شهروند بهائی، در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی زندان اوین

علیرغم گذشت ۴۰ روز از بازداشت ارسلان یزدانی، این شهروند بهائی همچنان در یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ارسلان یزدانی در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در منزل شخصی‌اش در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

نیروهای امنیتی در هنگام بازداشت آقای یزدانی ضمن تفتیش منزل این شهروند بهائی اقدام به ضبط تعدادی از وسایل شخصی وی و خانواده‌اش از جمله لپ‌تاپ، تلفن همراه، لوازم الکترونیکی، عکس و مدارک کردند.

طی مراجعه خانواده ارسلان یزدانی جهت پیگیری وضعیت وی، به آنها گفته شده است که آقای یزدانی در بند ۲۴۱ زندان اوین تحت نظر حفاظت اطلاعات قوه قضاییه نگهداری می‌شود.

همسر ارسلان یزدانی طی روزهای گذشته با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از بازداشت طولانی مدت همسرش ابراز نگرانی کرده و خواستار پیگیری وضعیت ایشان شده است.

گفتنی است در تاریخ ۸ مهرماه ۱۴۰۰ نیروهای امنیتی به منزل والدین ارسلان یزدانی مراجعه کرده و ضمن تفتیش منزل و ضبط تعدادی از وسایل شخصی‌شان، سعیده خضوعی، مادر ارسلان یزدانی، را به‌صورت شفاهی به دادسرای اوین احضار کرده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.