گزارشی از وضعیت آرشام رضائی و بهنام موسیوند، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر

آرشام رضائی و بهنام موسیوند، دو زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را در زندان رجائی‌شهر کرج سپری می‌کنند، علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی از اعزام به مراکز درمانی و دریافت خدمات پزشکی محروم هستند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرشام رضائی که به بیماری گوارشی و درد در ناحیه معده مبتلاست تاکنون از دریافت خدمات درمانی محروم مانده است. همچنین این زندانی سیاسی که به‌دلیل ضرب و شتم با شوکر در دوران بازداشت از ناحیه زانوی چپ دچار مشکل شده است، علیرغم توصیه پزشک زندان مبنی بر انجام تست ام‌ آر آی، تا کنون موفق به دریافت مرخصی جهت اعزام به مرکز درمانی خارج از زندان نشده است.

بهنام موسیوند دیگر زندانی سیاسی محبوس در زندان رجائی‌شهر کرج نیز، با وجود درد شدید در ناحیه کلیه و پروستات و نیاز به اعزام به مرکز درمانی خارج از زندان، از دریافت خدمات پزشکی محروم است. علت این محرومیت عدم پذیرش استفاده از دستبند به هنگام اعزام به مراکز درمانی، عنوان شده است.

آرشام رضایی که دوران ۸سال و ۶ماه محکومیت خود را در زندان رجائی‌شهر کرج سپری می‌کند، در تاریخ ۱۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه در خیابان انقلاب تهران بازداشت شد و پس از گذراندن دو هفته در سلول انفرادی به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. این فعال مدنی در تاریخ ۲۲ آبان ماه ۹۸  با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۷ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «توهین به رهبری» به ۸ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا تائید شد.

همچنین آرشام رضایی بابت پرونده جدیدی که در دوران حبس برای وی باز شده است، به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱۱ماه حبس تعزیری و ۴ ماه کار اجباری در سازمان جهاد کشاورزی به مدت روزی ۴ ساعت محکوم شده است.

گفتنی است آرشام رضایی در تاریخ ۲۷آبان ماه ۱۳۹۹، برای  اجرای حکم ۸ سال و ۶ماه حبس تعزیری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد.

بهنام موسیوند نخستین بار در پانزدهم شهریورماه ۱۳۹۳ در محل کار خود بازداشت شد. اون در مردادماه ۱۳۹۳ توسط شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. این زندانی سیاسی در خردادماه ۱۳۹۵ برای اجرای حکم حبس خود روانه زندان شده و در خردادماه ۹۶ از زندان آزاد شد.

این فعال سیاسی بار دیگر در بهمن ماه ۱۳۹۶ بازداشت و در اسفندماه همان سال با تودیع قرار وثیقه به‌صورت موقت از زندان آزاد شد. وی در شهریور ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران محاکمه و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

بهنام موسیوند از خردادماه ۱۳۹۹ در حال سپری کردن دوران محکومیت خود است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.