اعتراضات و تجمع کارگران به عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان

تجمع کارگران کارخانه آلومینیوم هرمزآل مقابل استانداری هرمزگان دراعتراض به پایمال شدن حقوقشان پس از واگذاری به بخش خصوصی

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایرنا، بیش از ۵۰۰ نفر از کارگران کارخانه هرمزآل که بعد از ظهر چهارشنبه۱۹اسفند در اعتراض به مشکلات مدیریتی این واحد صنعتی، مقابل استانداری هرمزگان تجمع کرده بودند، پس از مذاکره و توافق نمایندگان آنان با معاون استاندار هرمزگان محل را ترک کردند.

تجمع کنندگان با اعلام نارضایتی از عملکرد مدیریتی این مجموعه پس از واگذاری آن به بخش خصوصی، با امضای توماری خواستار رسیدگی به وضعیت این واحد تولیدی شدند.

به گفته تجمع کنندگان، در واگذاری این کارخانه که بر اساس اصل ۴۴انجام شده تخلفات قانونی روی داده و پس از تحویل آن به بخش خصوصی، حقوق کارکنان به شیوه های مختلف نادیده گرفته شده یا از بین رفته است.

این عده همچنین در بیانیه جداگانه ای، خواسته ها و دلایل نارضایتی خود را شرح داده و در اختیار رسانه ها و مسئولان استانداری هرمزگان قرار دادند.

در این بیانیه پرداخت نشدن حق بیمه تکمیلی کارکنان از سوی کارفرما با وجود کسر آن از حقوق پرسنل به عنوان یکی از دلایل نارضایتی اعلام شده است.

واریز پاداش های مصوبه هیات مدیره و دادن سبد کالای عید و همچنین ارائه گزارش شفاف از صندوق قرض الحسنه، شفاف سازی سهام ترجیحی و …از دیگر درخواست های فهرست شده در این بیانیه است.

تعهد مالک جدید برای تعدیل نشدن نیروها، تامین امنیت شغلی نیروهای خدماتی با لغو قرارداد موقت و تعهد خریدار جدید برای تجزیه نشدن شرکت نیز از دیگر بندهای درخواستی کارکنان در بیانیه یاد شده است.

حدود یک ماه قبل نیز فراخوان تجمع پنج هزاری نفری کارکنان و خانواده های آنان در بیستم بهمن در فضای مجازی منتشر شد که با توجه به مقارن شدن آن با سالگرد پیروزی انقلاب به زمان دیگری موکول شد.

بهروز اکرمی،معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان چهارشنبه شب پس از مذاکره با نمایندگان تجمع کنندگان گفت: در نشست امروز (چهارشنبه) با نمایندگان کارکنان، مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت و هفته آینده نیز مالک این واحد صنعتی به استانداری دعوت می شود تا گفته های هر دو طرف شنیده شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.