ادامه ی بازداشت فعالین مدنی کُرد در پی برگزاری مراسم نوروزی

تعدادی از فعالین مدنی کُرد در شهر سنندج، به دلیل شرکت در یک مراسم نوروزی در روستای «قسریان»، همچنان در بازداشت به سر می برند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی شهرستان سنندج، پس از اتمام یک مراسم نوروزی که با حضور خانواده‌های گروهی از جان‌باختگان کُرد صورت گرفته بود، تعدادی از شرکت‌کنندگان این مراسم و فعالین مدنی کُرد را بازداشت کردند. سه تن از بازداشت شده گان به نام های سارا میلانی،  لادن سهرابی و شهلا وکیلی، روز دوشنبه ۲فروردین ۱۳۹۵، از بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج به دادگاه سندج منتقل و به اتهام رقص کُردی و پوشیدن لباسهای کُردی به زندان سنندج منتقل شده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع، شهلا وکیلی، خواهر فرهاد وکیلی، زندانی سیاسی اعدام‌شده کُرد، علیرغم تأمین وثیقه، به دلیل به دلیل تعطیلات نوروزی و عدم حضور مسئولین برای تعیین وثیقه، همچنان در زندان سنندج محبوس می باشد.

لازم به ذکر است که روز دوشنبه ۲ فروردین ماه، جهانگیر وکیلی، جهانبخش وکیلی و مختار وکیلی، ضمن مراجعه به دادگاه سنندج و پیگیری وضعیت بازداشت خواهر خود، شهلا وکیلی، دستگیر و به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شده اند.

پیش تر، شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی در مورد نحوه بازداشت شهروندان کرد نوشت: «بعد از پایان این مراسم نیروهای امنیتی در جاده این روستا به سنندج مستقرشده و اقدام به بازرسی و تفتیش خودروهای شهروندان کردند. نیروهای امنیتی به تعدادی از شهروندان که لباس کُردی پوشیده بودند توهین و بی‌احترامی کرده که موجب اعتراض مردم شده و نیروهای امنیتی با باتوم و پاشیدن اسپری تعدادی شهروندان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. همچنین تعدادی از شهروندان نیز به ستاد خبری اداره اطلاعات احضار شده‌اند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.