برگزاری دادگاه محمد نجفی، وکیل دادگستری

روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۹۵، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد نجفی، وکیل دادگستری، در دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی مستقر در اراک، با حضور وکلای وی برگزار شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، دادگاه محمد نجفی، وکیل دادگستری، جهت بررسی «هفت تخلف انتظامی» در شعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی مستقر در اراک با حضور وکلای وی خانم نسرین ستوده، خانم نجما رحمانی و آقایان آرش کیخسروی و پیام درفشان، تشکیل گردید.

اتهامات آقای نجفی «شرکت در تحصن غیرقانونی نسرین ستوده»، «هواداری از نسرین ستوده و نوریزاد»، «وبلاگ نویسی و نوشتن مطالب انتقادی در فیسبوک» عنوان شده است.

شایان‌ذکر است که دادستان انتظامی کانون وکلای استان مرکزی (اراک)، با استناد به شکایت یک شهروند مجهول‌الهویه، آقای محمد نجفی را با مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی مورد پیگرد قرار داده است.

نسرین ستوده، یکی از وکلای آقای نجفی گفت که دادگاه انتظامی وکلا نمی‌تواند یک وکیل را رأساً با اتهامات سیاسی و امنیتی محاکمه کند و فقط در صورتی می‌تواند به چنین موضوعاتی وارد شود که قبلاً دادگاه صالحی درباره چنین اتهاماتی رأی صادر کرده و وکیل را محکوم کرده باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.