تشکیل پرونده جدید برای محمد نجفی، وکیل دادگستری

محمد نجفی، وکیل دادگستری، در پرونده جدیدی به اتهام «نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی» مورد پیگرد قرار گرفت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نجفی، وکیل دادگستری، روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۹۵ در پی احضار تلفنی به دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شازند مراجعه کرده و به او اعلام‌شده است که وی می‌بایست ظرف ۵ روز آینده برای رسیدگی به پرونده جدیدی با اتهام «نشر اکاذیب به‌قصد تشویش اذهان عمومی» در دادگاه حاضر شود.

محمد نجفی در رابطه با پرونده جدید در صفحه شخصی خود اعلام کرد که این اتهام در خصوص سخنرانی وی که پیش از عید در مسجد نوبنیاد شازند انجام‌شده، می‌باشد.

گفتنی است که این وکیل دادگستری در دو پرونده دیگر در شعبهٔ ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شازند به اتهام «تشویش اذهان عمومی» و همچنین در شعبهٔ سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی مستقر در اراک با اتهام «۷ تخلف انتظامی» تحت پیگرد است و دادگاه هر دو پرونده دیگر تشکیل طی چند ماه گذشته تشکیل شد.

شایان‌ذکر است که دادستان انتظامی کانون وکلای استان مرکزی (اراک)، با استناد به شکایت یک شهروند مجهول‌الهویه، آقای محمد نجفی را با مجموعه‌ای از اتهامات سیاسی مورد پیگرد قرار داده است.

نسرین ستوده، یکی از وکلای آقای نجفی گفت که دادگاه انتظامی وکلا نمی‌تواند یک وکیل را رأساً با اتهامات سیاسی و امنیتی محاکمه کند و فقط در صورتی می‌تواند به چنین موضوعاتی وارد شود که قبلاً دادگاه صالحی درباره چنین اتهاماتی رأی صادر کرده و وکیل را محکوم کرده باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.