ضرب و شتم زندانیان و انتقال به انفرادی به دلیل انتشار اخبار اعدام

در پی درز گزارشات خبری مربوط به اعدام ۱۲ زندانی در ندامتگاه مرکزی کرج، روز سه‌شنبه، شانزدهم شهریورماه، نیروهای امنیتی به بند ۵ این زندان حمله کرده و با ضرب‌وشتم زندانیان این بند، دست‌کم ۶ تن از این زندانیان را به سلول انفرادی بردند.

روز گذشته تعدادی از نیروهای امنیتی به بند ۵ زندان کرج حمله کرده و ضمن ضرب‌وشتم شدید این زندانیان دست‌کم ۶ تن از زندانیان را برای بازجویی بیشتر به سلول انفرادی منتقل کردند؛ نیروهای امنیتی که به شکل خشن با زندانیان رفتار می‌کردند خواهان درک چگونگی درز اخبار به بیرون از زندان بوده‌اند.

درز گزارشات باعث شد تا نیروهای امنیتی با همراهی گارد زندان به بند ۵ ندامتگاه مرکزی کرج یورش ببرند و ضمن ضرب‌وشتم شدید زندانیان وسایل آ‌ن‌ها را تفتیش و تخریب نمایند. این نیروها همچنین زندانیان این بند را که عمدتا از محکومان به اعدام هستند به تسریع در اجرای حکم در صورت عدم همکاری تهدید کردند.

لازم به ذکر است در روز شنبه، ششم شهریورماه، دست‌کم ۱۲ زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان کرج به دار آویخته شدند.

هویت نه تن از این زندانیان عبارت است از: «علیرضا مددپور، بهمن رضایی، آرمان بهرامی، علی رضا اسدی، محسن اسلامی، حسین بایرامی (منتقل شده از زندان قزلحصار)، مهدی رستمی، امیر سرخاه و علیرضا سرخاه».

گفتنی است احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، از حکومت ایران خواسته بود فورا اجرای حکم اعدام ۱۲ زندانی در ندامتگاه کرج را متوقف کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.