مسئول بند هشت اوین به آرش صادقی، بهنام موسیوند و وحید صیادی: به زندان فشافویه منتقل می شوید

آرش صادقی، بهنام موسیوند و وحید صیادی از سوی مسئول بند ۸ زندان اوین احضار و تهدید به انتقال به زندان فشافویه شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، آرش صادقی، بهنام موسیوند و وحید صیادی، طی روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه، توسط “سلمانی”، مسئول بند ۸ زندان اوین، احضار شده و به این زندانیان اعلام شده است که در صورت ادامه اعتراضاتشان به وضعیت بند، به زندان فشافویه منتقل خواهند شد.

شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریورماه، تعدادی از اراذل‌واوباش بند ۸ زندان اوین که از پشتیبانی مسئولین این بند بهره‌مند هستند، ابتدا اعتصاب غذا، رفتارها و مطالعه کردن زندانیان سیاسی را مورد تمسخر قرار داده و پس از اعتراض زندانیان سیاسی، آنان را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. در پی این اتفاق تعدادی از زندانیان سیاسی بند ۸ زندان اوین از جمله آرش صادقی، بهنام موسیوند، امیر امیرقلی، سعید جوکار، وحید صیادی، احمد عسگری و محمد آقا خانی در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم، از تحویل آمار‌های روزانه زندانیان خودداری نموده و خواهان تفکیک زندانیان سیاسی از زندانیان عادی و مجرمین خطرناک گشته اند.

لازم به یادآوری است که در این درگیری که با حمایت مسئولین زندان اوین انجام‌گرفته بود، بهنام موسیوند به علت ضربات پی‌درپی، دچار شکستگی شدید سر شد. ضربه وارده به‌طوری شدید بوده است که این زندانی سیاسی نیمه‌شب دچار تهوع شدید شد؛ که یکی از علائم ضربه‌مغزی می‌باشد؛ اما تاکنون مسئولین زندان هیچ اقدامی عملی در این رابطه انجام نداده‌اند. این زندانی سیاسی هم اکنون در اعتراض به وضعیت فعلی در اعتصاب غذا به سر می برد.

دو تن از ضاربین به نام «علی شعبانی» و «ناصر چهری»، از مأموران سپاه پاسداران، به جرم کلاه‌برداری در زندان اوین نگهداری می‌شوند و مسئول اتاق زندانیان سیاسی نیز می‌باشند. پس از این درگیری، هیچ گونه تنبیهی برای این افراد در نظر گرفته نشده و ضاربین مجددا به اتاق خود بازگردانده و در شرایط قبلی ساکن شدند.

علی معزی نیز که پس از درگیری در بند هشت زندان اوین، به زندان رجایی شهر تبعید شده بود، طی روز سه شنبه شانزدهم شهریور ماه، به بند چهار اوین منتقل شد.

پیش‌تر نیز با تغییر مسئول بند ۸ زندان اوین، دستورات جدیدی جهت فشار بیشتر بر زندانیان سیاسی به اجرا درآمده بود.

مسئول جدید بند ۸ زندان اوین به نام «سلمانی» که از هواداران سرسخت محمود احمدی‌نژاد می‌باشد، پس از به قدرت رسیدن در این بند دستورات جدیدی را جهت فشار بر زندانیان سیاسی اعمال کرد بود و در حال حاضر با پشتیبانی از اراذل‌واوباش این بند، راه را برای ضرب و شتم و فشار مضاعف بر زندانیان سیاسی بازکرده است.

لازم به ذکر است زندانیان سیاسی بند هشت زندان اوین به دلیل عدم رعایت اصل تفکیک جرائم و عدم رسیدگی بهداشتی در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.