مخالفت وزارت اطلاعات با آزادی مشروط محمدامین عبداللهی

با درخواست محمدامین عبداللهی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بیرجند، مبنی بر استفاده از حق آزادی مشروط مخالفت به‌ عمل‌ آمده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مقامات قضایی با درخواست محمدامین عبداللهی مبنی بر استفاده از ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی مخالفت نموده‌اند و این زندانی سیاسی که بیش از یازده سال از دوران حبس خود را گذرانده است، از حق آزادی مشروط محروم می‌باشد.

طبق ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی، درصورتی‌که قاضی برای هر یک از جرائم، مجازات مستقلی را صادر کند، در مرحله اجرای حکم بیشترین مجازات تعیین‌شده اجرا خواهد شد.

محمدامین عبدالهی اهل بوکان، در پاییز سال ۱۳۸۴ بازداشت و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی در دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام «محاربه از طریق همکاری مؤثر و مسلحانه با احزاب کرد» و «تبلیغ علیه نظام»، محاکمه و در مجموع به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد. وی پس از گذراندن مدتی در زندان‌های ارومیه و مهاباد به زندان طبس انتقال یافت. این زندانی سیاسی، در اوایل مهرماه سال ۱۳۹۴، در اعتراض به مخالفت با حق مرخصی‌اش، دست به اعتصاب غذا زد و در پی آن از زندان طبس به بیرجند منتقل شد.

محمدامین عبدالهی به مدت بیش از دو ماه در سلول‌های انفرادی و عمومی قرنطینهٔ زندان بیرجند در شرایط اسفناک نگهداری و سپس به بند عمومی ۱۰۷ منتقل شد. این زندانی سیاسی بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم همراه با زندانیان جرائم عادی و نبود امکانات کافی در زندان بیرجند به سر می‌برد.

لازم به ذکر است که در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۹ اداره اطلاعات شهر ارومیه با گشایش پرونده‌ایی جدید، محمدامین عبدالهی را به ارتباط با رسانه‌های خارجی متهم کرد و از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب شهر ارومیه برای این زندانی سیاسی، حکم شش ماه حبس صادر شد.

خانوادهٔ آقای عبداللهی در مصاحبه‌ای ضمن اشاره به مخالفت مسئولین قضایی با مرخصی وی، اعلام داشتند که محمدامین قریب ۱۱ سال است در زندان به سر می‌برد. و به دلیل دوری مکان زندان از محل سکونت خانواده، مدت زیادی است که نتوانسته‌اند فرزندشان را ببینند. یک بار هم که به مرخصی رفته بود. پسرش او را نشناخته بود.

او برادر محمد عبداللهی است که که در بامداد سه‌شنبه ۱۹ مردادماه، حکم اعدامش به اجرا درآمد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.