احضار حمید بابایی و شهرام پورمنصوری به بند سپاه

روز سه‌شنبه، حمید بابایی، زندانی سیاسی و شهرام پور‌منصوری، زندانی امنیتی زندان رجایی‌شهر به بند سپاه فراخوانده شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شهرام پور‌منصوری، زندانی امنیتی و حمید بابایی، زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر در روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه به بند هشت اطلاعات موسوم به بند سپاه احضار گشتند.

مأموران به حمید بابایی اعلام کرده اند: “با درخواست شما برای برطرف کردن مشکلاتتان به این بند احضار شده‌اید”؛ این زندانی سیاسی ضمن رد این ادعا از مراجعه به این بند خودداری کرده و به سالن ۱۲ بازگشته است.

حمید بابایی، دانشجوی دکترای فاینانس دانشگاه لیژ بلژیک، روز ۲۲ مردادماه سال ١٣۹٢، اندکی پس از ورود به ایران برای دیدار خانواده توسط وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شد. به گفته یک منبع مطلع بازداشت او پس از آن صورت گرفت که حمید بابایی درخواست نیروهای امنیتی برای همکاری با وزارت اطلاعات و فعالیت در بلژیک را رد کرد.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در ۳۰ آذرماه سال ۹۲ حمید بابایی را به اتهام “جاسوسی و ارتباط با دول متخاصم” به ۶ سال حبس تعزیری و ۴ سال حبس تعلیقی محکوم کرد و حکم صادره در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد.

شهرام پورمنصوری در سال ۷۹ به اتهام هواپیماربایی بازداشت و در دادگاهی به همراه خالد حردانی به اعدام محکوم شد که حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر با یک درجه تخفیف به حبس ابد تقلیل یافت. وی که هم‌اکنون شانزدهمین سال حبس را در زندان رجایی سپری می‌کند در هنگام بازداشت کمتر از ۱۸ سال سن داشته است.

شایان ذکر است این چندمین ‌بار است که مسئولان به شهرام پورمنصوری قول مساعدت مبنی بر آزادی و رسیدگی به پرونده می‌دهند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.