درخواست فرنت لاین دفندرز برای لغو احکام فعالان حقوق بشر در ایران

سازمان حقوق بشری فرنت لاین دفندرز، ضمن اشاره به وضعیت فعالان حقوق بشر ایرانی، خواستار آزادی و لغو احکام آنان گشت.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان حقوق بشری فرنت لاین دفندرز اعلام کرد: “در پی برگزیده شدن حسن روحانی در سال۲۰۱۳، ده ها تن از چهره های سیاسی مخالف و مدافعان حقوق بشر، آزاد شدند. با این حال، نقض حقوق آزادی بیان و ممانعت از فعالیت های مدافعان حقوق بشر همچنان رایج است.”

این سازمان در ادامه می افزاید: “آزار و اذیت دستگاه قضایی ایران یکی از رایج ترین راه های استفاده شده برای ساکت کردن مدافعان حقوق بشر و صداهای مستقل است و اتهامات مبهمی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و یا “محاربه” در جلسات محاکمه آنان مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از فعالین د غیاب وکیل خود محاکمه شده و بر اساس “اعترافات” زیر شکنجه، به حبس محکوم می گردند.

فرنت لاین دفندرز از مقامات ایرانی خواسته است که اتهامات و احکام حبس این فعالین را لغو کرده و سپس اجازه دهد فعالین مدافع حقوق بشر به انجام فعالیت های قانونی حقوق بشری خود بپردازند.

این سازمان تا کنون در بیانیه های مجزا به احکام تعدادی از فعالین حقوق بشر و فعال کارگری از جمله آرش صادقی، سعید شیرزاد، امیر امیرقلی، شاپور احسانی، جعفر عظیم زاده، نرگس محمدی، آتنا دائمی و محمدصدیق کبودوند اشاره کرده و خواستار آزادی و یا لغو احکام این فعالین شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.