شروع فصل سرما؛ گزارشی از وضعیت نامساعد زندان‌ها در مناطق مختلف کشور

باوجود شروع فصل سرما در مناطق مختلف کشور تاکنون هیچ‌گونه تدابیری از طرف مسئولان جهت راه‌اندازی سیستم گرمایشی زندان‌ها صورت نگرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، زندانیان زندان‌های رجایی شهر، اوین، زاهدان و ارومیه علیرغم شروع فصل سرما از امکاناتی همچون سیستم گرمایشی و بخاری محروم بوده و این مسئله موجب مشکلات حادی برای زندانیان گشته است.

بنا به گزارش‌های رسیده از زندان رجایی شهر، شوفاژهای این زندان قدرت کافی برای گرم کردن بندها را نداشته و علیرغم وعده مسئولین زندان تاکنون اقدامی جهت تعمیر شوفاژها صورت نگرفته است.

در زندان اوین نیز قطعی گاز باعث سرد شدن شدید بندها و قطعی آب گرم شده و شرایط نامساعدی را برای زندانیان ایجاد کرده است.

گفتنی است که در زندان‌های اوین و رجایی شهر بسیاری از زندانیان به خاطر شرایط موجود بیمار گشته و نیاز به رسیدگی پزشکی دارند؛ با این‌حال به زندانیان اعلام شده به دلیل غیبت پزشک کشیک زندان روزهای پنجشنبه و جمعه، تا روز شنبه امکان مراجعه به بهداری را ندارند.

لازم به ذکر است که پیش‌تر مسئولان زندان رجایی شهر به خانواده‌های زندانیان اعلام کرده بودند که برای زندانیان لباس گرم فراهم کنند؛ با این حال، علیرغم مراجعه خانواده‌ها به زندان از شهرهای دورافتاده، از دریافت لباس‌های گرم زندانیان خودداری شد و این زندانیان دسترسی به وسایل و لباس‌های خود محروم ماندند.

در زندان زهدان نیز به دلیل محدودیت در امکانات داخلی زندان زندانیان در اثر این سرما بیمار شده‌اند؛ این درحالی است که بهداری زندان زاهدان از چند ماه پیش به دلیل نداشتن بودجه کافی فاقد پزشک عمومی بوده و دارو‌های ضروری در این بهداری وجود ندارد.

همچنین آب گرم در زندان ارومیه در هفته های گذشته قطع گردیده و تاکنون مسئولین زندان برای رفع این مشکل هیچ‌گونه اقدامی نکرده‌اند.

با توجه به سرد شدن هوا بسیاری از زندانیان جهت استحمام و مصارف دیگر نیازمند آب گرم بوده و نبود آب گرم باعث بیمار شدن زندانیان گشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.