وخامت حال سعید شیرزاد پس از یک ماه اعتصاب غذا

سعید شیرزاد، زندانی سیاسی، هم‌اکنون در سی امین روز از اعتصاب غذا، به دلیل افت فشار و ضعف شدید جسمانی در وضعیت وخیمی به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سعید شیرزاد، زندانی سیاسی که در اعتراض “وضعیت نامساعد بندها”، “توهین‌ها و رفتارهای نامناسب مأموران”، “خودداری مسئولین از دریافت نامه اعتصاب غذای زندانیان”، “بازداشت اعضای خانواده زندانیان در سالن ملاقات”، “جلوگیری از اعزام زندانیان به بیمارستان” و “ضرب و شتم زندانیان سیاسی”، از ۱۷ آذرماه با دوختن لب‌ها دست به اعتصاب غذا زده، پس از گذشت ۳۰ روز با کاهش شدید فشارخون، بی‌تحرکی، عدم تعادل، تپش قلب، و ده کیلوگرم کاهش وزن مواجه بوده و علی‌رغم وخامت وضعیت جسمانی از دریافت سرم و انتقال به بیمارستان خودداری کرده است.

مسئولین نیز از توجه و رسیدگی به درخواست وی امتناع کرده و در هفته‌های گذشته اقدام به تهدید و تحت‌فشار قرار دادن وی نموده‌اند.

گفتنی است که چهارده نفر از زندانیان زندان رجایی‌شهر در بیانیه‌ای از اعتصاب غذای سعید شیرزاد حمایت و خواسته‌های او را «صنفی، مشروع و قانونی» توصیف کردند.

در این بیانیه، نویسندگان با اشاره به اعتصاب غذای سعید شیرزاد نوشتند که زندانیان در شش سال اخیر «مطالبات صنفی خود را طی مکاتبات و مذاکرات متعدد و فراوان» با «مدیریت زندان، سازمان زندان‌ها و دادستانی تهران» در میان نهاده‌اند، اما مطالبه‌های آنان «بی‌پاسخ» مانده است.

لازم به ذکر است، سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر، پس از گذشت سه سال از تاریخ بازداشت و یک‌سال از تاریخ دادگاه بدوی، همچنان در بلاتکلیفی منتظر صدور حکم دادگاه تجدیدنظر می‌باشد.

سعید شیرزاد اولین‌بار در پی امدادرسانی به زلزله‌زدگان آذربایجان بازداشت و پس از ۱۹ روز به قید ضمانت از زندان آزاد شد. وی مجدداً در ۱۲ خرداد ۹۳ در محل کار خود در پالایشگاه تبریز بازداشت و به زندان اوین منتقل شد؛ چندی بعد به دلیل پیگیری اعتراضات صنفی زندانیان به زندان رجایی‌شهر تبعید گشت.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.