صدور حکم مجموعاً سه سال و نیم حبس برای سه شهروند در ارومیه و سقز

سه شهروند در ارومیه و سقز از سوی دستگاه قضایی مجموعاً به سه سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، غریب شریف‌زاده، فرزند جلیل از سوی دادگاه انقلاب سقز به یک سال حبس تعزیری، آرام عزیزوند و اسلام عزیززاده نیز به اتهام “عضویت و هواداری از احزاب کرد اپوزسیون” در دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه مجموعاً به دو سال و نیم حبس تعزیری محکوم گشتند.

آرام عزیزوند ٢٠ سالە و اهل ارومیه، شهریور امسال از سوی نیروهای اطلاعاتی این شهر بازداشت و به مدت ٣٠ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات ارومیه نگهداری شدە بود.

اسلام عزیز زادە نیز اوایل آذرماه امسال بازداشت و به مدت ٢٠ روز در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه ادارە اطلاعات ارومیه به سر برده بود.

غریب شریف‌زاده بە همراه پسرعمویش بە نام کامل شریف زادە و شخصی دیگر بە نام ناصر رحیمی ٢ مهرماه امسال از سوی نیروهای اطلاعاتی حکومت ایران در شهر سقز بازداشت و بعد از ٢ ماه با تودیع وثیقە ١٢٠ ملیون تومانی از زندان آزاد شدە بودند. کامل شریف زادە نیز اوایل دی‌ماه بە تحمل ۶ ماه حبس محکوم شدە بود.

گفتنی است که آرام عزیزوند و اسلام عزیززاده هم‌اکنون در بند جوانان و بند ۱۴ زندان ارومیه که مختص زندانیان عادی می‌باشد، نگهداری می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.