علی اکبر حیدری‌فر به پانزده سال حبس محکوم شده است

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه، از صدور حکم ۱۵ سال حبس برای علی اکبر حیدری‌فر، یکی از قضات پرونده کهریزک، خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محسنی‌اژه‌ای، در نشست خبری امروز در پاسخ سئوالی درباره بازداشت حیدری‌فر به اتهام اختلاس گفت وی دو پرونده قضایی دارد که یکی از آنها «به نتیجه قطعی نرسیده است.»

به گفته محسنی اژه‌ای، وی در پرونده دیگری که حکم آن صادر شده است «سه اتهام و نسبت به هر اتهام، محکومیت سنگین» داشته که در نهایت «اشد مجازات» یکی از اتهام‌ها که ۱۵ سال زندان بوده، درباره او اعمال شده است.

علی‌اکبر حیدری فر، معاون امنیتی قاضی سعید مرتضوی، در دوم شهریورماه ۱۳۹۵ به اتهام «تحصیل مال مسروقه» و «ادعای نفوذ نزد مقامات قضایی با اخذ وجه» بازداشت‌شده است.

حیدری فر، پیش‌تر نیز در بهمن‌ماه ۱۳۹۴، به اتهام «کلاه‌برداری»، «غصب عنوان»، «حمل سلاح» و «رابطه نامشروع» بازداشت و پس مدتی حبس دربند چهار زندان اوین با قرار وثیقه دو میلیارد تومانی از زندان آزادشده بود.

وی پیشتر در بند چهار زندان اوین نگهداری می شد و طی روز های اخیر به بند هشت این زندان منتقل شده است.

علی‌اکبر حیدری‌فر، به همراه حسن حداد دهنوی و سعید مرتضوی (دادستان سابق تهران)، در جریان اعتراضات مردم ایران به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۸۸، با دستور دادگاه انتظامی قضات از سمت‌های خود تعلیق شدند و همزمان مصونیت قضایی آنها نیز لغو شد.

حیدری‌فر دادیاری است که دستور انتقال بازداشت شدگان به بازداشتگاه کهریزک را داده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.