ایران در واکنش به گزارش آمریکا درباره قاچاق انسان: «اینگونه گزارش‌ها به‌منظور خدشه‌دار کردن وجهه جمهوری اسلامی تهیه‌شده‌اند»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه هفتم تیرماه گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان را «یک سویه»، «مغرضانه» و «مبتنی بر استانداردهای دوگانه و سیاسی» خواند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، به دنبال انتشار یافتن هفدهمین گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز چهارشنبه «سیاست‌های یک جانبه گرایانه، مداخله جویانه و تجاوزگرانه»، آمریکا و برخی از متحدین این کشور را «سرمنشاء قاچاق انسان» دانسته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در ادامه تأکید کرده است: «اینگونه گزارش ها، یک سویه، مغرضانه و مبتنی بر استانداردهای دوگانه و سیاسی، صرفا به منظور خدشه دار کردن وجهه جمهوری اسلامی ایران تهیه و تنظیم شده است.»

وی اضافه کرده است: «جمهوری اسلامی ایران، تحت لوای اصول و آموزه‌های اسلامی، از یکی از مترقی‌ترین قوانین اساسی و موضوعه در زمینه حمایت از‌شان و کرامت انسان برخوردار است.»

هفدهمین گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان، روز سه شنبه با حضور رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور طی مراسمی در واشینگتن رونمایی شد.

در بخشی از این گزارش تاکید شده است ،ایران «تلاش محسوسی» برای رفع معضل قاچاق انسان انجام نداده است. این گزارش به نمونه هایی در این زمینه اشاره کرده و به مصادیق قاچاق انسان در ایران، از جمله سواستفاده جنسی از دختران در شهرهای تهران ، تبریز و آستارا اشاره کرده است.

در هفدهمین گزارش سالانه وزارت خارجه آمریکا درباره قاچاق انسان همچنین آمده است: «دختران ایرانی در معرض قاچاق انسان به منظور تجارت جنسی در روسپی خانه‌هایی در کردستان عراق خصوصا در شهر سلیمانیه بودند.»

Post source : رادیو فردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.