بازگشت رضا شهابی به زندان رجایی شهر کرج در پی اعمال فشار بر وثیقه گذاران

رضا شهابی از اعضای هیئت‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی تهران، در پی اقدام دادستانی جهت ضبط ملک وثیقه گذار، امروز به زندان رجایی شهر بازگردانده می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رضا شهابی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی، به دلیل اقدام دادستانی جهت ضبط ملک وثیقه گذار، امروز ۱۷ مردادماه، به زندان رجایی شهر کرج باز می‌گردد.

در همین راستا، سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس‌رانی نیز با انتشار بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن این اقدام دادستانی، خواهان آزادی بی‌قید و شرط این فعال کارگری شده است.

رضا شهابی که در روز ۲۲ خرداد سال ۸۹ بازداشت و به شش سال زندان محکوم شده بود، به دلیل ضرب و شتم مأموران امنیتی در زمان بازداشت و بازجویی، در دوره محکومیت دو بار تحت عمل جراحی (گردن و کمر) قرار گرفت و به دلیل وضعیت جسمی بسیار وخیم، مسئولان قضایی با تأییدیه پزشکی قانونی و اخذ وثیقه سنگین با مرخصی استعلاجی نامبرده برای مدت باقی‌مانده حبس موافقت نموده بودند.

این فعال کارگری در تاریخ ۱۶/۲/۹۴ محکومیتش تمام شده و مسئولان قضایی پیش‌ازاین در مراجعات آقای شهابی به دادستانی به‌صورت شفاهی اعلام کرده بودند که محکومیت حبس وی پایان یافته است.

علی‌رغم اینکه شهابی همچنان از عارضه گردن و کمر و بیماری‌های مختلف ناشی از اعتصابات غذا در دوره محکومیت رنج می‌برد، دادستانی در ماه‌های اخیر طی تماس‌های تلفنی به وی اعلام کرد که سه ماه از مرخصی مورد موافقت قرار نگرفته است و باید به زندان مراجعه نماید.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.