تجمع کارگران گروه ملی صنعتی فولاد در اهواز

امروز، جمعی از کارگران و کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تجمع در مقابل استانداری خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیت و پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، امروز ۳۰ مردادماه، جمعی از کارگران و کارکنان این کارخانه با تجمع در مقابل استانداری خوزستان خواستار رسیدگی به وضعیت و پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

پرسنل این شرکت با اجتماع صنفی مقابل استانداری خوزستان با در دست داشتن پلاکاردهایی، پرداخت مطالبات چندماهه خود از این شرکت و حمایت استاندار را خواستار شدند.

در واکنش به وضعیت کارگران گروه ملی فولاد، نه تنها مسئولان استانی و امام جمعه اهواز تاکنون اعتراض‌هایی داشتند، بلکه چندی پیش نیز نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی نیز واکنش نشان داده و خواستار چاره جویی دولت شد.

جواد کاظم نسب، با بحرانی خواندن وضعیت کارگران گروه ملی فولاد اهواز افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل در سطح شرکت­های صنعتی استان به کارگران این شرکت تعلق دارد و نزدیک به ۴ هزار کارگر این شرکت به‌شدت تحت فشار هستند.

وی با اشاره به وضعیت کارگران این شرکت اظهار داشت: این کارگران در حال حاضر حداقل ۴ ماه حقوق عقب‌افتاده دارند و که انتظار می‌رفت مسئولین بانک ملی نسبت به آن واکنش نشان دهند و راه چاره مناسبی انتخاب کنند.

سید علی بحرینی مقدم، معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان، با اشاره به تجمع کارگران گروه ملی فولاد ایران، اظهار کرد: بانک ملی پرداخت‌هایی را به کارگران انجام داده است و در هفته آینده تصمیم خود را در خصوص سیاست اداره گروه ملی مشخص خواهد کرد.

وی افزود: کارخانه‌داری جزو شرح وظایف بانک ملی ایران نیست و در هفته آینده این بانک سیاست خود در این رابطه معین می‌کند.

معاون امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از گزینه‌های بانک ملی واگذاری کارخانه به بخش خصوصی است. پیگیر مسائل و مشکلات کارگران و وضعیت گروه ملی فولاد ایران هستیم تا شاهد حل مشکل پرداخت حقوق کارگران باشیم.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.