تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی رجایی شهر مقابل دادستانی و سازمان زندان‌های کل کشور و عدم پاسخگویی مسئولان

روز گذشته، جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان رجایی شهر، برای پیگیری وضعیت فرزندان خود در مقابل دفتر دادستانی و سازمان زندان‌ها تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانواده‌های زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر، روز چهارشنبه ۱ شهریورماه، با تجمع در مقابل دفتر دادستانی و سازمان زندان‌های کشور، خواهان پاسخگویی مسئولین نسبت به وضعیت این زندانیان شدند.

در مراجعه این خانواده‌ها به دفتر دادستانی، حاجی مرادی، ناظر دادیار، در پاسخ به خانواده‌ها گفته است که «این مسئله به ما مربوط نمی‌شود و به محبی، رئیس سازمان زندان‌ها ربط پیدا می‌کند.»

سپس خانواده‌ها به سازمان زندان‌ها مراجعه کرده‌اند اما در آنجا نیز مسئولین مربوط از پذیرش و ملاقات با خانواده‌ها امتناع کرده و اعلام کرده‌اند که «این مسئله به ما ارتباطی ندارد.»

مسئولین سازمان زندان‌ها تنها به گرفتن نامه از خانواده زندانیان بسنده کرده و گفته‌اند با موضوع را دادیار ناظر زندان رجایی شهر مطرح کنند.

گفتنی است؛ طی حضور خانواده‌ها مقابل سازمان زندان‌ها مأموران ضمن ممانعت از حضور خانواده‌ها با زور و بدرفتاری مادر امیر قاضیانی را از آن محل بیرون کرده‌اند.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، در همایشی که روز چهارشنبه اول شهریور در تهران برگزار شد، اعلام کرد: «به برخی زندانیان که به اعتصاب غذا و سایر تهدیدها روی می‌آورند اعلام می‌کنیم که این اقدامات، اموری شکست‌خورده است و دستگاه قضایی تسلیم این موارد نمی‌شود.»

جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در پی انتقال به سالن ۱۰ این زندان در اعتراض به این انتقال و شرایط نامساعدشان در این سالن در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

هشتم مردادماه، پس از یورش گارد ویژه زندان رجایی‌شهر به زندانیان عقیدتی و سیاسی محبوس در سالن ۱۲ اندرزگاه ۴ این زندان و انتقال آنان به سالن ۱۰، تمام ۵۳ زندانی منتقل‌شده نسبت این عمل اعتراض کردند. در پی این اعتراض شماری از آنان به سلول انفرادی منتقل و دست به اعتصاب غذا زدند که اعتصاب آنان تا به امروز ادامه داشته است.

سالن ده اندرزگاه چهار زندان رجایی‌شهر برخلاف آئین‌نامه زندان‌ها، مجهز به چهل دوربین مداربسته و شصت و چهار سیستم شنود است.

عدم وجود تهویه مناسب، تلویزیون و کولر محدودیت در استفاده از تلفن و هواخوری شرایط را برای زندانیان دشوارتر کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.