اجرای حکم اعدام سه متهم در ملأعام/ اعدام یک زندانی در زندان شیروان

طی هفته جاری حکم اعدام دستکم سه تن در شهرهای سلماس، اسلام‌آباد غرب و عنبرآباد در ملأعام اجرا شد؛ همچنین یک زندانی در زندان شیروان به طناب دار آویخته شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح گذشته پنج‌شنبه ۲۳ شهریورماه، یک زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود، در میدان توحید (فلکه شهرداری) شهر سلماس (آذربایجان غربی) به دار آویخته شد.

این زندانی سال ۱۳۹۴ به دلیل اختلاف مالی و مصرف ماده محرک شیشه مرتکب قتل مادر و خواهر خود شده بود.

زندانی مزبور پس از آنکه برادر و پدربزرگش به عنوان اولیای دم حاضر به دادن رضایت نشدند اعدام شد.

هویت فرد اعدام‌شده «داوود حاجی‌زاده» اعلام شده است.

در روز سه‌شنبه ۲۱ شهریور ماه نیز یک زندانی در ملأ عام در شهر عنبرآباد اعدام شد. هویت فرد اعدام شده «ر. خ» عنوان شده است که به اتهام قتل یکی از سرمایه گذاران منطقه به اعدام محکوم شده بود.

دادستان عنبرآباد در تشریح جزئیات این خبر گفت: «مقتول (کرامت دهدشتی) شامگاه هشتم آبان سال ۹۴ توسط آدم ربایان به سرکردگی (ر.خ) در باغ کشاورزی خود در شهر دوساری ربوده شد و با توجه به مقاومت مقتول مورد ضرب و جرح شدید قرار گرفت که بر اثر شدت جراحات جان باخت.»

در همان روز، یک زندانی ۲۷ ساله که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود، در اسلام آباد غرب و در ملأ عام اعدام شد.

این زندانی متهم بود اردیبهشت ماه سال جاری به‌سوی یک مادر و دختر شلیک کرده و موجب مرگ دختر ۲۷ ساله و مجروح شدن مادر ۴۰ ساله‌اش شده است. در گزارش‌های رسمی ذکر شده که فرد اعدامی خواستگار مقتول بوده که به علت مخالفت‌های دختر و خانواده‌اش تصمیم به قتل وی گرفته است.

عکس‌هایی که یک وبسایت محلی به نام اسلام آباد خبر از صحنه اعدام این زندانی منتشر کرده است، نشان می‌دهد کودکان نیز در صحنه اعدام حضور داشتند.

از سویی دیگر، صبح روز یکشنبه ۵ شهریور ماه حکم اعدام یک زندانی در زندان شیروان به اجرا درآمد. این زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود، «فرج حمدالهی» نام داشت.

یک منبع مطلع در این خصوص به سازمان حقوق بشر ایران گفته بود: «فرج ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۱ در هواداری از پسرخاله‌اش وارد یک دعوا شد و در این دعوا یک نفر را هل می‌دهد که سرش به جدول کنار خیابان می‌خورد و فوت می‌کند. او بارها گفته بود که عمداً این کار را نکرده است ولی برایش قتل عمد زدند و حکم اعدام صادر کردند. او اوستای کاشی کار و اهل شهر شوقان بود.»

گفتنی است، زندان شیروان حدود ۷۵۰ زندانی را در خود جای داده که در شرایط ناگواری در این زندان نگهداری می‌شوند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.