رجایی شهر؛ انتقال دستکم ده زندانی به سلول انفرادی جهت اجرای حکم اعدام

روز دوشنبه اول آبان ماه دستکم ۱۰ زندانی جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی زندان رجایی شهر انتقال یافتند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز گذشته حدود ۱۰ زندانی در زندان رجایی شهر کرج که عمدتاً با اتهام قتل عمد اعدام محکوم شده بودند، به سلول انفرادی منتقل شدند تا حکم اعدام در موردشان اجرا شود.

اسامی برخی از این زندانیان که از سوی سازمان حقوق بشر ایران احراز شده عبارت است از: «ایمان راسخی»، «مجتبی غیاثوند» و «مجید نظیفی» از بند ۱؛ «محمود خیری»، «حمیدرضا شجاعی» و «نعمت سگونداز» از بند ۶.

«مجتبی غیاثوند» پیشتر نیز دو بار جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود، اما هربار با اخذ مهلت از شکات پرونده به بند بازگشت.

پیش‌تر یک منبع مطلع در خصوص وی گفته بود: «مجتبی به اتهام قتل در یک دعوای طایفه‌ای به اعدام محکوم شده و با اینکه در تمام مراحل دادرسی بر بی‌گناهی خود اصرار داشته به اعدام محکوم شده است.»

سازمان عفو بین‌الملل در بخشی از گزارش سالیانه خود عنوان داشته که چنانچه کشور چین با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت را در آمار در نظر نگیریم، شمار اعدام‌ها با حکم قضایی در ایران، ۵۵ درصد کل موارد ثبت‌شده در جهان است.

این سازمان همچنین تأکید کرده است که بسیاری از اعدام‌شدگان، «زیر شکنجه» به «جرائم» نسبت داده‌شده «اعتراف کرده‌اند» و مواردی وجود دارد که فرد به جرائمی که اساساً پس از بازداشت او رخ‌داده‌اند، اعتراف کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.