اعدام دستکم هشت زندانی در کرج و کرمان

امروز سوم آبان ماه دستکم هفت زندانی در زندان رجایی شهر کرج و یک زندانی در ملاعام در کرمان به طناب دار آویخته شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سحرگاه روز جاری، چهارشنبه ۳ آبان ماه یک زندانی در ملأ عام در جهان آباد فهرج یکی از شهرستان‌های استان کرمان اعدام شد.

هویت زندانی اعدام شده «ش. ن» ۲۶ ساله و دارای سابقه کیفری اعلام شده است. وی متهم بود ۲ دی ماه سال گذشته حدود ساعت ۵ بعد از ظهر با مراجعه به درب منزل پدر همسرش، همه اعضای داخل خانه به غیر از همسرش را به قتل رسانده است.

از سویی دیگر سازمان حقوق بشر ایران گزارش کرده است؛ صبح روز جاری هفت زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند. این زندانیان عمدتاً با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند و روز دوشنبه در یک گروه که تعدادشان تا ۱۴ نفر نیز گزارش شده به سلول انفرادی منتقل شده بودند.

باقی زندانیانی که به سلول انفرادی منتقل شدند با اخذ رضایت و یا مهلت از شاکیان پرونده به سلول‌های خود بازگشتند.

اسامی اعدام شدگان تا لحظه تنظیم این خبر احراز نشده است.

سازمان عفو بین‌الملل در بخشی از گزارش سالیانه خود عنوان داشته که چنانچه کشور چین با ۱.۴ میلیارد نفر جمعیت را در آمار در نظر نگیریم، شمار اعدام‌ها با حکم قضایی در ایران، ۵۵ درصد کل موارد ثبت‌شده در جهان است.

این سازمان همچنین تأکید کرده است که بسیاری از اعدام‌شدگان، «زیر شکنجه» به «جرائم» نسبت داده‌شده «اعتراف کرده‌اند» و مواردی وجود دارد که فرد به جرائمی که اساساً پس از بازداشت او رخ‌داده‌اند، اعتراف کرده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.