اجرای حکم اعدام دو زندانی در مشهد و کرج

دو زندانی متهم به قتل عمد روز دوشنبه ۸ آبان ماه در زندان مرکزی مشهد و زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح روز دوشنبه ۸ آبان ماه یک زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

هویت این زندانی از سوی سازمان حقوق بشر «مجتبی غیاثوند» است.

یک منبع مطلع گفته است: «دوشنبه بعد از ظهر با بستگان مجتبی غیاثوند تماس گرفتند که برای تحویل گرفتن جسد وی به زندان مراجعه کنند.»

این زندانی پیش از این نیز دوبار جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود اما هربار با اخذ مهلت از شکات پرونده به بند خود بازگشته بود. گفته می‌شود که وی در طی یک دعوای طایفه‌ای و با اینکه در تمام مراحل دادرسی بر بی‌گناهی خود اصرار داشت در نهایت با مراسم قسامه به اعدام محکوم شده بود. قَسامه یکی از راه‌های اثبات وقوع جنایت (قتل و صدمات بدنی) در فقه اسلامی و حقوق کیفری ایران است. قسامه زمانی انجام می‌شود که قاضی مورد قتل یا جراحت وارده را از موارد لوث تشخیص دهد. لوث به معنی وجود قرائن و دلایلی است که برای اثبات وقوع جرم کافی نباشد ولی ظن به راست بودن آن وجود داشته باشد.

از سویی دیگر وبسایت مشرق، خبر از اعدام یک زندانی در صبح روز دوشنبه ۸ آبان ماه در زندان مرکزی مشهد داده است. این زندانی که هویتش “مهدی. ک” ۲۳ ساله اعلان شده است متهم بود که سال ۱۳۹۳ زمانی که ۲۰ سال سن داشته، به همراه همسر ۱۸ ساله‌اش مرتکب قتل راننده یک خودروی پراید به قصد سرقت اتوموبیل وی شده‌اند.

گفتنی است، همسر فرد اعدام شده به ۱۲ سال و شش ماه زندان محکوم شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.