مادر مجید اسدی: «وضعیت فرزندم نگران‌کننده است اما مسئولان اهمیت نمی‌دهند»

مجید اسدی، زندانی سیاسی و فعال مدنی که به صورت بلاتکلیف در زندان رجایی شهر محبوس است، اخیراً به در زندان به مشکلات گوارشی مبتلا شده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مادر این زندانی سیاسی در مورد وضعیت جسمی فرزندش در مصاحبه با کیهان لندن گفته است: «مدتی است که دستگاه گوارش پسرم به هم ریخته، او مشکل روده دارد یعنی ناراحتی روده‌اش در حال حاضر حاد شده و اصلاً نمی‌تواند غذا بخورد، حالت تهوع دارد، شب‌ها از درد نمی‌تواند بخوابد، در زندان از او آزمایش گرفتند و جواب آزمایش هم آمده ولی می‌گویند هیچ مشکلی نیست؛ هر چقدر می‌گوید روده و معده‌ام درد می‌کند اهمیت نمی‌دهند.»

مادر مجید اسدی همچنین با اشاره به مشکوک بودن بیماری پسرش به سرطان روده تاکید کرد: «باید مجید را بفرستند بیرون زندان، در یک بیمارستان خارج زندان بستری کنند، حداقل یک هفته بستری شود تا اندوسکوپی و کولونوسکوپی معده و روده بر روی او انجام شود، آزمایش بگیرند، الان نمی‌دانم از چه طریقی اقدام کنیم که این کار انجام شود. هر چقدر به آنها گفته‌ایم توجهی نمی‌کنند و او را به بیمارستان نمی‌فرستند.»

چندی پیش سه زندانی سیاسی زندان رجایی نیز در نامه ای در خصوص وضعیت مجید اسدی ابراز نگرانی و تاکید کردند که مسئولان زندان از رسیدگی به وضعیت وی خودداری می کنند.

گفتنی است که روز جاری دادگاهی برای این زندانی سیاسی برگزار گشته است اما تا کنون از جزییات این دادگاه و اتهامات مطروحه برای وی اطلاعی به دست نیامده است.

مجید اسدی در سی‌ام بهمن‌ماه ۹۵ از سوی نیروهای امنیتی در منزل خود واقع در کرج دستگیر شد.

مأموران پس از بازرسی محل زندگی، تعدادی از وسایل خصوصی آقای اسدی را نیز ضبط کردند.

مجید اسدی پیش‌تر نیز به دلیل فعالیت سیاسی بازداشت شده بود. این فعال دانشجویی سابق دانشگاه علامه طباطبایی تهران نخستین بار ۱۳ تیرماه ۱۳۸۷ از سوی وزارت اطلاعات بازداشت و پس از حدود سه ماه با سپردن وثیقه آزاد شد. او در اسفندماه ۱۳۸۸ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» به چهار سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شد و ۱۳ مهرماه ۱۳۹۰ این فعال دانشجویی برای تحمل حبس به بند ۳۵۰ اوین منتقل و نهایتاً ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ با پایان دوران محکومیتش آزاد شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.