گزارشی از وضعیت دو زندانی متهم به «همکاری با اسراییل» در اوین/ اعتصاب غذا با درخواست محاکمه علنی

امیرمهدی طبسی و معصومه قاسم‌زاده، دو متهم به «همکاری با اسراییل» که هر یک به تحمل ۱۰ سال حبس محکوم‌اند، هم اکنون در زندان اوین تحمل حبس می‌کنند؛ امیرمهدی طبسی از روز سه شنبه ۲۱ آذرماه با درخواست محاکمه علنی و آزادی بی‌قید و شرط در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیرمهدی طبسی و همسرش، معصومه قاسم‌زاده، در اول آبان ماه سال جاری برای اجرای حکم ده سال حبس به زندان اوین منتقل شدند؛ این حکم در حالی اجرا شده که این زوج طی محاکمه از حق دفاع محروم بودند و از سویی دیگر پزشکی قانونی و پزشکان زندان اوین به دلیل نوعی بیماری روانی برای امیرمهدی طبسی عدم تحمل کیفر صادر کرده‌اند.

امیرمهدی طبسی روز سه شنبه ۲۱ آذرماه درخواست محاکمه علنی و آزادی بی‌قید و شرط اعلام اعتصاب غذا اکنون و اکنون با کاهش وزن و فشارخون شدید رو به رو است.

امیرمهدی طبسی و معصومه قاسم‌زاده ملکشاه در ۲۰ شهریورماه سال ۹۰ از سوی مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

این شهروندان در زمان دستگیری به‌شدت از سوی مأموران مورد ضرب و شتم قرار گرفتند به طوری که صورت امیرمهدی طبسی به دلیل جراحت‌های شدید مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد.

امیرمهدی طبسی طی بازجویی‌ها در پی شکنجه‌های شدید جسمی و روحی اعتراف‌نامهاجباری نوشت و متهم شد که با کشور اسراییل همکاری داشته است.

امیرمهدی طبسی و همسرش پس از ۲۹ روز بازجویی با سپردن جمعاً ۱۵۰ میلیون وثیقه از زندان آزاد گشتند.

این دو شهروند به همراه وکیلشان در دی‌ماه ۹۴ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب حاضر شدند اما مأموران در دادگاه وکیل را همراه با ضرب و شتم از جلسه بیرون کردند؛ مسئولان پرونده مدعی شدند: «این وکیل دفاع غیر می‌کند و وکلا حق دفاع از جاسوس را ندارند»

سرانجام در اردیبهشت ۹۵ امیرمهدی طبسی و معصومه قاسم‌زاده ملکشاه بدون حق دفاع خود از سوی شعبه پانزده دادگاه انقلاب به اتهام «همکاری با اسراییل» هر یک به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند؛ این حکم در اول آبان ماه سال جاری به اجرا درآمده است.

گفتنی است که این زوج در سال ۹۰ به دلیل عدم وجود فرصت شغلی در ایران از کشور اسراییل درخواست پناهندگی کرده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.