صدور حکم جمعاً ۴۳ سال زندان برای کارن وفاداری و آفرین نیساری

کارن وفاداری و آفرین نیساری، زوج زرتشتی و تبعه آمریکا، از سوی قاضی صلواتی جمعاً به ۴۳ سال حبس محکوم شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب کارن وفاداری، شهروند زرتشتی را به ۲۷ سال زندان و همسرش آفرین نیساری را به ۱۶ سال زندان محکوم کرده است.

«ایجاد مرکز فساد»، «تلاش برای براندازی نظام»، «انتخاب و استخدام جاسوسان» از جمله اتهامات مطروحه برای آنان است.

این زوج زرتشتی در تاریخ در پنجم آذرماه در شعبه مذکور محاکمه شده بودند.

حکم قاضی صلواتی در حالی صادر شده که اتهامات وارد شده توسط متهمان رد شده است.

گفتنی است که دستور مصادره تمامی اموال آنان نیز صادر شده است.

جعفری دولت آبادی، دادستان تهران پیش تر در روز ۱۲ مرداد ماه بدون ذکر نام این زوج با اشاره «به کشف محل برگزاری مجالس مختلط از سوی دو ایرانی با تابعیت مضاعف» گفته بود، خانه‌ای کشف شده که برای برگزاری مجلس مختلط و برای فساد برای برخی دیپلمات‌های کشورهای خارجی و ایرانیان مرتبط مهیا شده بوده است. دادستان تهران حتی گفته بود که در این منزل چهار هزار لیتر مشروب الکلی کشف شده است. جعفری دولت آبادی پس از اشاره به کشف چهار هزار لیتر مشروب گفته بود: «امروز دشمنان انقلاب در مور فساد و فحشا سازمان یافته عمل می‌کنند و این اقدام ضابطان، از ان جهت که پیشگیرانه بوده و نشان از اشراف دستگاه‌های اطلاعاتی و ضابطان بر امور شهر دارد، قابل تقدیر است.»

کارن وفاداری و آفرین نیساری از اوایل مردادماه ۹۵ در زندان اوین به سر می‌برند.

خانواده وفاداری پس از بازداشت این دو با امید به این‌که این بازداشت سوء‌تفاهم است و این زوج به زودی آزاد خواهند شد از اطلاع‌رسانی درباره این بازداشت خودداری کردند. ماموران اطلاعات سپاه نیز هر هفته به خانواده اطمینان می‌دادند که این دو به زودی آزاد می‌شوند اما این وعده‌ها هیچ وقت عملی نشد. وقتی که برخی افراد ناشناس طی تماس‌های تلفنی در ازای آزادی این دو خواستار دریافت مبالغ مالی شدند و به تهدید دیگر اعضای خانواده پرداختند، خانواده وفاداری تصمیم گرفتند که در خصوص این دستگیری و ادامه بازداشت اطلاع‌رسانی کنند.

کارن وفاداری، فارغ‌التحصیل رشته مهندسی الکترونیک و مدیریت از دانشگاه نیویورک است و دوران دبیرستان نیز دانش‌آموز مدرسه البرز بوده است. آفرین نیساری نیز فارغ‌التحصیل رشته معماری از ایران است. کارن وفاداری سه فرزند دارد که هر سه در آمریکا زندگی می‌کنند. کارن وفاداری به همراه همسرش در منطقه ده ونک تهران زندگی می‌کنند و گالری هنری به نام «آن» را اداره می‌کنند که ماموران پس از بازداشت آن‌ها، گالری را نیز مهر و موم کرده‌اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.