تداوم بازداشت محمد نجفی و علی باقری به دلیل اطلاع‌رسانی در خصوص مرگ یکی از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری در زندان

محمد نجفی، فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری، و علی باقری، از فعالان مدنی در اراک، به دلیل اطلاع‌رسانی در خصوص مرگ یکی از بازداشت‌شدگان تظاهرات سراسری در زندان، هم‌اکنون محروم از حق ملاقات در زندان اراک نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد نجفی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری در پی افشاگری در خصوص مرگ وحید حیدری یکی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات سراسری در زندان اراک روز ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۶، از سوی نیروهای امنیتی در مقابل منزلش در شهر اراک بازداشت شد؛ وی طی سه هفته گذشته در زندان مرکزی آرک تحت بازجویی به سر برده و روز گذشته به زندان مرکزی اراک منتقل شده است.

علی باقری، فعال مدنی ،نیز طی هفته‌های گذشته بازداشت و روز گذشته به زندان مرکزی اراک انتقال یافته است.

این شهروندان از حق ملاقات و دسترسی به وکیل محروم‌اند.

محمد نجفی و علی باقری پیش تر در خصوص مرگ وحید حیدری، جوان معترض اراکی اطلاع رسانی کرده بودند؛ وحید حیدری، یکی از بازداشت شدگان اعتراضات شهر اراک بود که روز دهم دی ماه در جریان اعتراضات مردم این شهر بازداشت شد. او در بازداشتگاه کلانتری۱۲ رضوی اراک در بازداشت بوده و به گفته خانواده‌اش دستفروش بود و در همان میدانی بازداشت شده که دستفروشی می‌کرد.

شایان ذکر است؛ محمد نجفی یکی از وکلایی است که پس از آزادی در سال ۸۸ تا امروز بارها به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی احضار شده است، او که در سال ۹۵ از اتهام «تخلفات انتظامی» از سوی دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی تبرئه شده است، در دادگاه کیفری شازند دو پرونده به اتهام تشویش اذهان عمومی دارد،

محمد نجفی پیش از این روز ۲۰ مهرماه ۹۵ به دلیل پوشیدن پیراهنی که روی آن نوشته شده بود «عاشورای ۸۸» در خیابانی در شازند از توابع استان مرکزی از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چند روز با تودیع قرار وثیقه دویست میلیون تومانی آزاد شد.

او روز ۱۷ آبان ماه ۱۳۹۶ در ارتباط با این بازداشت در شعبه اول دادگاه انقلاب دادگستری شازند محاکمه و «تبلیغ علیه نظام» متهم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.