تداوم بازداشت محمد حبیبی در بند سپاه اوین/ عدم دسترسی به وکیل و محرومیت از حق ملاقات

محمد حبیبی، فعال صنفی و معلم، از دوازدهم اسفند در بند سپاه اوین تحت بازجویی به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد حبیبی دوازدهم اسفندماه از سوی نیروهای امنیتی سپاه بازداشت شده است و اکنون در زندان اوین محروم از حق دسترسی به وکیل نگهداری می‌شود.

این فعال صنفی در طی این مدت از حق ملاقات با خانواده نیز محروم بوده است و مسئولان قضایی در رابطه با اتهامات او پاسخگو نیستند.

محمد حبیبی معلم ۳۹ ساله هنرستان اندیشه در شهریار با هیجده سال سابقه معلمی و از اعضای هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران است.

ماموران سپاه پاسداران روز دوازدهم اسفند بدون ارسال احضاریه و حتی نشان دادن حکم بازداشت با تهدید سلاح گرم و استفاده از اسپری فلفل، محمد حبیبی را با ضرب و شتم بازداشت کرده‌اند.

وسایل شخصی این فعال صنفی پس از تفتیش منزل از سوی مأموران ثبت و ضبط شده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران با صدور بیانیه‌ای در محکومیت «بازداشت وحشیانه» محمد حبیبی نگرانی خود را درباره وضعیت او چنین ابراز کرد: «مامورانی که در فضای عمومی و مقابل چشم دانش‌آموزان، همکاران و خانواده‌اش چنین وحشیانه او را کتک می‌زنند و بر رویش اسپری و اسلحه مى‌کشند در خلوت بازداشتگاه، می‌توانند جان محمد حبیبی را به خطر بیندازند.»

این تشکل مسئولان قضایی و امنیتی را مسئول حفظ جان و سلامت جسمی و روحی محمد حبیبی دانسته و از وزیر آموزش و پروش خواسته است درباره دستگیری این فعال صنفی موضع‌گیری کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.